fbpx

Over Indo Business Club

De Indo Business Club is een netwerkorganisatie voor en door professionals, die haar leden op uiteenlopende manieren ondersteunt en faciliteert bij succesvol ondernemen en samenwerken. Met onze activiteiten creëren wij een platform waarop Indische en Molukse mensen met een zakelijke oriëntatie elkaar ontmoeten.

 

De Indo Business Club is in 2008 opgericht door Koos Lefeber als social network group van LinkedIn. Sinds 23 maart 2016 is onze rechtsvorm een stichting.

 

 

Indo + Business + Club

 

Onze activiteiten kenmerken zich door sfeer, warmte en een uniek thuisgevoel: Indo + Business + Club. Zakelijk gaat bij ons altijd samen met informeel, gezellig, persoonlijk en laagdrempelig. Dat zie je terug in de evenementen die wij organiseren zoals het Indo Business Café (netwerkborrel) en de Ronde Rijsttafel. De Ronde Rijsttafel is een mix van inspirerende gastsprekers, gefaciliteerd netwerken en Indonesian cuisine.

 

 

 

Het bestuur

Fajar Ramadhany

Fajar Ramadhany

Voorzitter

Fajar Ramadhany houdt zich voornamelijk bezig met de externe relaties en de Indonesia Business Desk van de Indo Business Club. In 2019 nam hij het voorzitterschap over van voormalig voorzitter Jane Kim. In het dagelijks leven is hij zelfstandig adviseur en ondernemer. Fajar doet veel zaken in en met Indonesië. Zijn ervaring, netwerk in Indonesië en goede zakelijke relatie met de Indonesische overheid komen goed van pas voor mede-ondernemers die Indonesië willen ontdekken. Fajar gelooft sterk in het delen van kennis, ervaring en netwerk. Dit sluit aan bij het gedachtegoed van Indo Business Club die dit nog eens op warme en vertrouwde wijze weet te brengen.

Wouter Cosaert

Wouter Cosaert

Vice-voorzitter

Wouter Cosaert verzorgt binnen de Indo Business Club de evenementen. Daarnaast start hij de Indonesia Business Desk op, een van de pijlers van de Indo Business Club.   Met PIKE Results ondersteunt hij bedrijven uit Azië/Indonesië die zich richten op de Nederlandse / Europese markt, en omgekeerd. Daarnaast richt hij zich op detachering en recruitment in de ICT en techniek van buitenlandse kandidaten voor de Nederlandse markt en is hij actief als projectmanager/consultant in ICT en marketing.   “Ik ben al ruim 25 jaar actief in sport events, feesten en business events. Van alle netwerkclubs die ik meegemaakt heb, vind ik de Indo Business Club het leukste en het nuttigste. Ik vind het een mooie uitdaging om aansprekende events te organiseren en van de Indo Business Club een platform te maken waar men in Nederland niet omheen kan, als het gaat om business en de Indische doelgroep. De Indonesia Business Desk richt zich specifiek op business met Indonesië en zal aan het succes zeker een bijdrage leveren.”

Helena Smit

Helena Smit

Marketing & communicatie

Helena Smit ondersteunt sinds 2018 de Indo Business Club op het gebied van marketing en communicatie. Naast deze werkzaamheden is zij met Visibilitas freelance inzetbaar. Zij helpt bedrijven en organisaties hun (online) zichtbaarheid te vergroten, met name in de gezondheidszorg, culinaire en reissector. Middelen die zij hier voor inzet zijn onder andere het schrijven van artikelen/blogs/persberichten, het maken en ‘vullen’ van websites en het managen van social media.

Jeff Bolte

Jeff Bolte

Secretaris

Jeff Bolte  is sinds januari 2019 toegetreden tot het bestuur in de rol van secretaris. Hij zal zich o.a. bezig houden cq Fajar assisteren met de Indonesia Business Desk van de Indo Business Club. Jeff woont en werkt in Leiden. In het dagelijks leven is hij zelfstandig financieel adviseur. Vanuit zijn kantoor in  Leiden centrum, op loopafstand van het centraal station, geeft hij zijn klanten hypotheekadvies. Daarnaast heeft hij ruime ervaring op het gebied van pensioenadvies en (groot)zakelijke verzekeringen. Hij is een groot sportliefhebber, vooral het kijken naar sport. Maar speelt zelf ook graag tennis en golf en met mooi weer rijdt hij een rondje op zijn racefiets.

“Ik sta te trappelen om mijn bijdrage te leveren aan de verdere groei van de Indo Business Club waarbij leden en overige belangstellenden zich thuisvoelen bij een mix en juiste balans tussen zaken doen en socializing.”